Inspiratie

Pannenkoeken, syrisch eten en lekkere dinerrecepten – Voedingsdagboek 3

Hoi! Daar ben ik weer met een voedingsdagboek van onze afgelopen week. Kijk lekker mee en doe weer nieuwe inspiratie op voor de komende week!

Vers fruit is altijd goed! Banaan, wilde perzik en nectarine

Roggecrackertjes met roomkaas en honing. Zalig!

Rozijnenbrood met roomboter. Doet me eraan denken dat ik binnenkort wel weer eens mijn eigen rozijnenbrood kan maken. Het recept daarvan vind je hier.

Lekkere spaghetti volgens mijn moeders recept. Wie weet mag ik die ooit wel met jullie delen haha. De kids hadden er wat extra tomaatjes bij.

En dit is ons bordje spaghetti.

Meestal probeer ik in de avond ons ontbijt al klaar te maken, zodat we tijd besparen in de drukke ochtend. Hier vast wat fruit klaar gemaakt. Mandarijn, abrikoos, frambozen en bosbessen. Dat bevroren fruit was trouwens niet echt een goed idee, want ’s ochtends zat er allemaal vocht onderin het bakje.

Overnight oats met perzik, nectarine, frambozen en banaan.

Deze week weer wrappiepizza haha. 2 wraps op elkaar met kaas en oregano ertussen.

Afgelopen dinsdag hadden wij onze syrische vrienden te eten en dan koken ze altijd zo heerlijk voor ons. Hier rijst met tuinbonen en gehakt.

En daar ging een heerlijke knoflook/komkommer/yoghurtsaus overeen. Té lekker!

Fruitontbijt! Mandarijn, abrikoos en druiven.

Julia haar tussendoortje.

Voor de kids lekker een tosti met kaas en tomaat.

Voor mij alleen met kaas en wat ketchup erbij!

Af en toe waan ik mij even in griekenland: griekse yoghurt met honing.

Super lekkere crackertjes, binnenkort meer hierover!

Lekker krieltjes aan het bakken.

Op een wrap met salsasaus, rauwe paprika en gekookte worteltjes.

We hadden nog een restje over van de rijst met tuinbonen en gehakt.

Kids hebben er ook van gesmuld. Wel zonder de yoghurtsaus, die was iets te scherp haha. 

Deze week had Julia waterpokken. washandje met havermout voor in het bad. Ik verwacht Seth binnen nu en 2 weken ook met waterpokken. Hebben jullie nog andere fantastische tips voor ons?

Overnight oats met banaan en wilde perzik.

Voor de kids wilde perzik en mandarijn.

Geroosterd broodje met roomkaas en vijgenjam.

Gewoon omdat het kan. Lunchen met pannenkoeken! Heerlijk met wat vijgenjam. (onze nieuwe favoriet sinds deze week!)

Peultjes aan het koken.

Alles bij elkaar in de pan.

Rijs met kip, mango & peultjes. Het recept vind je nu nog hier, maar binnenkort zet ik hem op www.rapleymama.nl

Smoothiebowl in de maak. Binnenkort komt het recept online!

Smoothiebowl. Alle 4 hebben we hier heerlijk van gegeten.

Daar is hij weer. Broodje roomkaas met vijgenjam.

Italiaanse bol met rucola, geitenkaas en honing.

En nog een keer, omdat de foto zo mooi gelukt is haha.

Vers fruit. Aardbei, framboos en wilde perzik.

Haring, Julia haar favoriete eten: “vissieeee”

Hollandse kost, spinazie, aardappels, gehaktbal en een gekookt ei.

Overnight oats met aardbeien, frambozen en wilde perzik.

Opgebakken aardappeltjes, wortel, gepaneerde kipfilet en een salade van veldsla, ei, kerrie, slasaus en plakjes kipfilet.

Dit was het weer voor deze week. Vinden jullie de voedingsdagboeken leuk? Laat het me even weten in een reactie!

Liefs!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *