Inspiratie

Veel fruit, crackers, pizza en gezonde ijsjes – voedingsdagboek 1

Hoi!

Zoals ik in mijn eerste blog op mijn nieuwe website al had aangegeven, wil ik starten met voedingsdagboeken. En hoe leuk! Dit wordt de eerste!

Het lijkt mij leuk om jullie mee te nemen in wat wij door de week heen zoal eten, zodat jullie inspiratie en ideetjes op doen! Kijk lekker mee…

Overnight oats! Een van mijn favoriete ontbijtjes. Seth moet er niet veel van hebben, maar Julia vindt ze ook heerlijk! Elke ochtend weer een andere variatie. Deze is met nectarine en banaan, zo’n lekkere combi!

Omeletje gemaakt als lunch! Van alles doorheen gedaan, bosui, paprika, mozzarella, gedroogde basilicum.

Rijst met kip en wortel, het recept vind je hier.

Ontbijtjes voorbereiden. Deze gaan lekker in de koelkast om morgen meteen op te kunnen eten, ideaal!

De kids zijn dol op vers fruit! Hier mandarijn, pruim en abrikoos.

Overnight oats met griekse yoghurt, havervlokken, banaan en passievrucht. Lekker de avond van te voren al in de koelkast en hoppa, ’s ochtends meteen klaar!

Rijstsalade! Recept komt later nog online.

Broer en zus kwamen eten, lekker pasta carbonara! Recept komt ook later nog online.

Weer vers fruit: aardbei, abrikoos en druifjes.

Ook een lekker ontbijtje! Griekse yoghurt, havervlokken, bosbessen en aardbeien, jum!

Seth moet er niks van weten, maar Julia is er dol op! Ei!

Ontbijtjes klaar gemaakt! Overnight oats met aardbei, framboos en cranberries. Beschuitje met kaas voor Seth en vers fruit voor de kids: mandarijn, wilde perzik en aardbei.

Gezellig al die kleurtjes!

Heerlijk tussendoortje of lekker als ontbijt met havermout erdoor. Wat het is post ik binnenkort in een nieuwe blog! Het is iig mijn nieuwe favoriet!

En hier heb ik het door elkaar geroerd, haha.

Gewoon omdat het kan, lekker tussen de middag pannenkoeken gebakken voor mijzelf en de kids! Seth is dol op pannenkoeken met kaas of pannenkoeken met jam. Ikzelf houdt er van om ze hartig te beleggen met bijvoorbeeld spek, kaas, ui, etc. Maar ook een pannenkoek met agavesiroop vind ik heerlijk!

Lekker pastarecept. Het recept vind je nu nog hier.

Julia haar ontbijtbordje. Speltbroodje met jam, kersen, aardbeien, pruimen, abrikoos en wilde perzik. Seth at zo’n bordje op Julia haar leeftijd helemaal leeg, Julia overigens niet, maarja.. ze mag zelf bepalen hoeveel ze ervan wil eten!

Overnight oats met sinaasappel, simpel maar lekker!

Roggecrackers met roomkaas en honing.

Mijn lunch buiten de deur vanmiddag. Yoghurt met vers fruit.

Oops, vergeten een foto te maken, hap eruit! Pizza dus. Gisteren had ik een hele drukke dienst, waarbij er veel kindjes geboren zijn. Pizza is dan ideaal! Voor de kids hadden we er wat worteltjes bij gekookt. Hier hadden we nog een puntje over. Even opnieuw in de oven en smaakt nog heerlijk.

Lekkere linzensoep, recept komt later nog online!

Lekker zelfgemaakt ijs! Helemaal healthy! Het is een variant op mijn bosbessenijs. Het recept daarvoor vind je hier.

Ik kon niet kiezen tussen deze 2 foto’s. Dus nog een keer dat lekkere ijsje haha!

Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien wat wij zoal eten de hele week. Tot de volgende keer!

2 thoughts on “Veel fruit, crackers, pizza en gezonde ijsjes – voedingsdagboek 1

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *