Inspiratie

Wat gaat er mee op onze picknick? Zelf appelmoes maken en nog veel meer. – Voedingsdagboek 2

Hoi!

Tijd voor een voedingsdagboek! Deze week was doordeweeks heerlijk gezond. Dit weekend zijn wij lekker een weekendje weg gegaan en we hebben ons even lekker laten gaan. Morgen gaan we weer gezond verder. Hopelijk doen jullie weer wat leuke inspiratie op!

Enjoy!

Fruit! Altijd lekker. Kersen, nectarine & aardbei!

Overnight oats, banaan en kokos. Super lekker!

Lekker tussendoortje, fruit, yoghurt en kokos.

Soms eten wij ook “gewoon” aardappels, groente en vlees. Sperzieboontjes, aardappels en een hamburger.

Nog een keer overnight oats. Ons favoriete ontbijt. Deze keer met wilde perzik en passievrucht.

Kids weer lekker fruit als ontbijt. Nectarine, wilde perzik, abrikoos en kersen.

Ons fruit voor de picknick. Banaan, wilde perzik en appel.

 

Alles staat klaar. Water, vers fruit, wat crackers en een bakje met rozijnen en dadels.

Zie ze smullen. heerlijk!

Lekker een tosti als lunch!

Bij oma thuis zelf appelmoes maken. Eerst het klokhuis verwijderen.

Zelf appeltjes snijden voor de appelmoes. Wat kan hij dat al goed!

Beetje water bij de appels en af en toe goed roeren.

Wachten tot de appeltjes zacht zijn.

Staafmixer erdoor en voila.. appelmoes!

Lekkere ovenschotel met aardappel, sperzieboon en tomaat. Het recept vind je hier.

En zo ligt het dan op je bord. Lekker!

 

Wij noemen dit thuis “wrappie-pizza”. 2 Tortilla’s in de oven met kaas en wat oregano ertussen. We zijn er dol op!

Voor mijzelf had ik een tarwevrije wrap gemaakt met een yoghurtsausje en wat paprika.

Enchilada’s! Het recept komt binnenkort online. Je kunt het nu nog hier vinden.

Voor mijzelf op een andere tarwevrije wrap. Als ik een goed recept heb gevonden, zet ik het online, haha.

Banaan en peer. mmm.

Lekker ontbijtje. Griekse yoghurt, grove havervlokken, handje frambozen en handje bosbessen. Ik heb bevroren gebruikt, daardoor leek het net een ijsje.

En hier is het door elkaar geroerd, haha.

Peer en sinaasappel. Lekker variƫren met het fruit.

Overnight oats, maar dan een keer met melk gemaakt in plaats van griekse yoghurt. Minder lekker, vind ik persoonlijk.

Inmiddels zijn we bij het weekendje weg aanbeland. Daar hoort een lekkere BBQ bij!

Griekse salade gemaakt door mijn lieve schoonzus. Sla, komkommer, tomaat, paprika, rode ui en feta.

Heerlijk vlees gebakken op de BBQ door mijn lieve broer. BBQ-king!

Lekker met stokbrood en zelfgemaakte knoflooksaus.

Ontbijtje. Yoghurt, havervlokken en vers fruit daaronder haha.

De lunch in de middag ben ik vergeten een foto van te maken. Het was een broodje eiersalade. ’s avonds nogmaals een BBQ gedaan, maar nu met gepofte aardappel, zalm, steak en salade. Ook erg lekker. Toen de kids op bed lagen hebben we dit niet gezonde, maar vreselijk lekkere toetje gegeten. Mona chocolade vla, mona caramel/zeezout vla, bastogne koekjes en bosbessen. Aanrader!

Voor het ontbijt: griekse yoghurt, wilde perzik, bosbessen en oaties.

Nog een foto, omdat het er zo lekker uit ziet!

Op visite bij Jan & Anneke in Limburg. Daar hoort een lekker cakeje bij. Jum.

Gezellig samen lunchen. Voor Julia een cracker, tomaatjes, komkommer en mango. Uiteindelijk heeft ze de tosti van haar papa opgegeten.

In de avond hebben we heerlijk bij Maarten, Nancy & de kids frietjes gegeten. (Over een week of 2 zie je ons vast terug in haar leuke vlog van Huisje Boompje Feestje. Haar youtube kanaal vind je hier!)

Julia haar bordje. Frietjes met puur moes van HAK, een kip nugget, tomaatjes, doperwtjes en mais. Seth zijn bordje was vergelijkbaar met deze.

En ook nog wat gezonde rauwkost erbij!

Volgende week weer nieuwe inspiratie in ons volgende voedingsdagboek. Tot dan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *