Inspiratie

Appelflapjes, recepten en smoothiebowls – Voedingsdagboek 6

We zijn deze week weer begonnen met gezonder eten. We lieten de laatste tijd de touwtjes nog wel eens vieren, maar we hebben besloten weer goed voor ons lijf te zorgen! Vaker bewegen en meer plantaardig eten. Jullie kunnen in ieder geval weer nieuwe ideetjes op doen! Have fun!

Ontbijtje! Smoothiebowl met bosbes, spinazie, banaan en aardbei. Havervlokken en wilde perzik bovenop. 

Lekkere pizza. Gemaakt van een wrap met tomatensaus en wat oregano. Paar minuutjes in de oven en klaar. Lekker tussendoortje.

Dit kreeg ik gratis bij mijn Jumbo boodschappen bestelling. Gazpacho soepje mee naar het werk, 100% natuurlijk. Was erg lekker.

Crackertje met jam op het werk.

De kids hebben soms al behoorlijk trek als het eten nog net niet klaar is. Onze gezonde oplossing, tomaatjes!

Gekookte worteltjes en gebakken aardappeltjes.

Uitprobeer receptje van pinterest. Vegetarische nuggets gemaakt van kikkererwten. Al best lekker gelukt, maar nog niet helemaal naar wens. I’m working on it. Als het me gelukt is om deze te verbeteren naar een betere versie krijgen jullie het recept.

Tussendoortje. Nectarine, banaan en gedroogde vijgen.

Ontbijtje voorbereiden. Nectarine en kiwi.

Ontbijtje. Bosbessenijs met banaan, nectarine en havervlokken.

Het was de bedoeling dat dit zoete aardappel koekjes werden, maar het bleef niet goed aan elkaar plakken. De smaak was lekker, maar het recept zal ik jullie besparen. 😉

Pitabroodje met romige avocado-erwtenvulling en falafel. Erg lekker! Receptje van Lisa Goes Vegan. Je vindt het recept hier.

Smoothiebowl met mango, aardbei, banaan. Kreeg een heel leuk oranje kleurtje haha! Bosbessen, havermout en kokos erin.

Restje van de avocado-erwtenvulling, maar dan op brood als lunch. Ik hou van restjes!

Fruit is altijd goed. Peer en kiwi.

Zoete aardappel-abrikoos Tajine met couscouc van Lisa Steltenpool. Erg lekker, de kids hebben er ook van gesmuld. Je vindt het recept hier.

Ontbijt voorbereiden. Kersen, pruimen en wilde perzik.

Appelflapje gebakken. Appel in blokjes met wat kaneel. Bladerdeeg ontdooien, daar wat appelblokjes op en dichtvouwen. Ingesmeerd met (vijgen)jam. Erg lekker!

Smoothie met ananas en kokosmelk en verder weet ik niet meer wat ik erin heb gedaan haha. Het smaakte lekker in ieder geval.

Geroosterd broodje met kokosolie-boter (Becel) en vijgenjam.

Broodje met een geprakte banaan voor Julia. Maar zodra ik naast haar ging zitten met mijn eten….

…wilde ze haar eigen broodje niet meer! Julia eet het liefst hetzelfde als wat ik eet. Zoals het hoort misschien wel?

Restje van de tajine van Lisa Steltenpool, maar nu met sla in een wrap.

 

Ik vond in een kookboek een “lasagne-soep”. Tomatensoep met groenten, kruiden en pasta erin. En een cashewroom.

Fruitjes! Peer, wilde perzik en zelf geplukte bramen.

Overnight oats achtig ontijbtje met havermout, kaneel, amandelmelk en vijgen. ’s ochtends ging dit in de keukenmachine en voila.

Pasta met doperwtjes en cashewnoten. Heerlijk romig. Het recept zet ik binnenkort online!

Mango-ontbijtje. Mango, sinaasappelsap, lijnzaad, lekker.

Broodje met bramenjam.

Druifjes tussendoor!

Lekker plakje ontbijtkoek tussendoor. Gezoet met honing en lekker met een laagje boter.

Sperziebonen en krieltjes in een kerriesaus.

Frambozen, peren en kiwi.

Ontijtje van bosbes/aardbei-ijs met cruesli en frambozen.

Wat vinden jullie van alle inspiratie? Missen jullie nog iets? Hebben jullie er wat aan? Ik hoor het graag!

Tot volgende week. Liefs!

2 thoughts on “Appelflapjes, recepten en smoothiebowls – Voedingsdagboek 6

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *